Cristian Tudor Popescu se dovedeşte mare amator de sacrilegii, fiindcă n-a ezitat să spurce chiar de Paşte cea mai importantă sărbătoare a creştinătăţii – Învierea Domnului Isus Hristos.“Aveţi nevoie de zăhărelul Învierii ca să fiţi creştini?”, îi întreabă pe români CTP, perorând despre cum TREBUIE iubit Isus.Întrebarea e o aiureală, termenii problemei sunt pus greşiţi. E ca şi cum ai întreba “Aveţi nevoie de Dumnezeu pentru a fi creştini?”. Da, am nevoie de El, pentru că altfel creştinismul e gol de orice semnificaţie, am nevoie şi de miracolul Învierii, pentru a nu fi copleşit de temerea că dincolo de moarte e numai neant. Învierea dă sens, oferă o perspectivă transcedentală vieţii noastre, ştim, ca şi creştini, că dincolo de putreziciunea lumii fizice ne aşteaptă ceva mai bun, nu doar viermii ateismului deşănţat.CTP mai zice aşa: “Dacă suferind tot ce-a suferit şi spunând oamenilor tot ce-a spus, Iisus n-ar fi dispărut din cavou, rămânând să putrezească acolo ca un om, adevărul vieţii şi învăţăturilor Lui era altul? E mai puternică Moartea decât Cuvântul?”.Pentru CTP, aceste confuzii sunt inacceptabile. Tocmai pentru că a înviat, Isus iese din linie, şi-a rezervat prin acest miracol rolul de stâlp al Creştinătăţii. Nu înseamnă că dacă n-a înviat sub privirile noastre şi Toma de Aquino sau Bartolomeu Anania credem mai puţin în învăţătura lor şi îi preţuim mai puţin.Iar antiteza “moarte – cuvânt” e din nou o expresie a inadecvării, pentru că cuvântul lui Isus şi moartea sa au fost complementare, au dat greutate martiriului său.
Dacă bine îmi amintesc, Eugen Ionescu scria în NU despre faptul că Dumnezeu poate fi prostit de către cei care l-au hulit dacă aceştia se vor pocăi într-un final. Lui CTP, însă, nu i se potrivesc aceste ieşiri de adolescent rebel, jocul de cuvinte goale şi postura de judecător moral al celor care, dincolo de raţiune, îl primesc pe Isus în inimă.
[…] https://manusidinpieleaclientului.wordpress.com/2013/05/07/ctp-un-idiot-constipat-si-sinistru/ […]